marți, 11 august 2009

Michel Platini a anunţat care sunt oraşele care vor găzdui EURO 2012

Preşedintele UEFA, Michel Platini, a declarat astăzi întrr-o conferinţă de presă că în cadrul Comitetului Executiv al UEFA, orgazinat în ultimele zile la Bucureşti, s-a discutat în principal despre rasism, dar şi despre oraşele care vor gazdui EURO 2012.

"Am discutat despre două teme mari în Comitetul Executiv al UEFA. Una a fost problema rasismului, doarece au existat câteva cazuri grave în ultima vreme. Nu pot să tolerez aşa ceva, ar însemna să fiu complice. Am discutat posibilitatea ca arbitrul să întrerupă meciul în cazul unor manifestări rasiste", a declarat Michel Platini.

"A doua chestiune a fost stabilirea oraşelor-gazdă ale EURO 2012, care se va . După cum se ştie, criza a lovit puternic în Ucraina şi Polonia, dar noi le vom sprijini în continuare. În Polonia se va juca la Gdansk, Poznan, iar în Ucraina se vor disputa meciuri la Kiev, oraşul-gazdă al competiţiei, Lvov, Doneţk. Le mulţumesc şi oraşelor care au rămas rezerve, Dniepropetrovsk sau Cracovia şi îmi cer scuze că nu le-am putut oferi şansa de organiza meciuri de la EURO", a mai spus Michel Platini.

Platini a explicat motivul pentru care Cracovia nu este unul din oraşele-gazdă.

"Când am ales oraşele, am luat în calcul foarte mulţi factori. Am văzut cum decurg lucrările, am analizat infrastructura şi posibilităţile de cazare şi de transport
pentru cei care vor asista la partidele din cele două ţări.
Au existat criterii foarte clare, trebuia să fie minim 6 oraşe organizatoare, maximum 8. Analiza a fost strictă şi pertinent. Polonia ne-a oferit 4 oraşe şi două de rezervă. Propunerea federaţiei poloneze nu cuprindea şi Cracovia printre cele 4 titulare", a mai spuspreşedinteel UEFA.

Forul european va analiza propunerile în cadrul următoarei întâlniri, care va avea loc la Vilnius (Lituania), între 1 şi 2 iulie.

Niciun comentariu: